''...ALLAH tak akan menguji hambaNYA andai dia tak mampu untuk di uji,..kata kata ini aku pegang apabila aku nenghadapi sebarang dugaan dan ujian dariNYA,..semoga kata kata ini turut menjadi inspirasi kepada orang lain,..AMIN~...''

link link,..!shaya terjah,..!

hulubalang

nuffnag

Thursday, August 12, 2010

first n last,..

lalalalaa~~bermulanya bulan baru,..ramadhan,..;)

http://www.emocutez.com

since malam semalam,..dah sebak sebak dah,..ahaha~~cengeng lah kau mie,..!eh,..suka hati saya lah,..!;p sume sebab teringat dekat family yang jauh dimata,..huu~~
malam tu abes class bel lambat,..so sempena esoknya nak puasa,..kitorang ramai ramai pi foodcourt,..nak supper lah konon,..aleh aleh,..mie --->''tak jadi lah wei,..aku naik dulu ae,..''sebab tengok tsunami manusia kat fc,..pack,..!plus tade tempat nak duduk..dalam perjalanan naik,..sobsobsob,..

http://www.emocutez.com

sampai je bilik,..terus text beliau,..nak call mak,..takut makin rancak lak banjir kat mata tuh,..ahaha~luckily beliau tak jemu melayan,..*blushing*

http://www.emocutez.com

lame jugak lah meleleh,..sampai bengkak bengkak mate,..gara gara dah homesick,..huu~~nak kata tak penah jauh dengan family,..penah je,..f1 till f3 dok hostel,..but maybe sebab dah dua taun merasa puasa dengan family,..tiba tiba taun nie,..sorang sorang lak,..tu yang tak dapat tahan tu,..huu~~

first puasa,..pi bazar dengan mereka,..lalala~~jauh la gak nak menapak,..adoyaii~baru rase nikmatnya bila ada kereta,..lalala~~;p

the fact is,..bazar kat sini tak semeriah kat klang,..tu lah yang boley aku describe,..lalala~sambil usha usha makanan apa yg nak di beli,..hampir meleleh lagi,..!;p

memang cewek lah ko nie mie,..!teringat masa beli juadah berbuka sama sama dengan mak taun lepas,..huwaaa~~~

http://www.emocutez.com

at last,..saya beli makanan kegemaran saya,..nasi lauk ikan pari masak asam pedas,..;) plus air chrysanthemum,..yummmy!!

huu~~selamat berbuka familyku,..;) text di hantar jauh ke klang,..lalala~~n my mum replied ''sama sama'',.

masa buka tiba,..!adeh,..cube teka pe jadi,..?;p
tak lain tak bukan,....

http://www.emocutez.com

''tak baik lah nanges depan rezeki mie,..''<---kata mereka,.. ok ok,..aku tak nages da,..;) btw,..thankx to beliau especially,..n azie te eny linda plus anis,..coz sudi temankan kawan korang yang banyak kerenah nih,..!mmmmmmuuuaah3x! tok korang sume,..ehehe~

http://www.emocutez.com



eny azie linda n te'



first time tengok orang masak murtabak macam nih,..kalo kat klang,..lain cket kot,..;p



kecik kecik dah tolong family,..;)



nah,..sebak tak,..?huu~~kalo kat umah,..berpinggan,..kat sini,..berplastik lah pulak,..!;p





noorhamidah edros,..semoga engkau tetap tabah dalam menghadapi segala cabaran dan dugaan ketika berjauhan dengan keluarga tercinta,..amin~;)





p/s;ape kena mengena entry nie dengan tajuk,.??pasal pegi bazar lah,..!tu mybe the first n the last kitorang menapak,..ahahaha~~pasnie,.nak mohon delivery pulak lah,..!siap sedia kepada beliau,..;p




http://www.emocutez.com





8 comments:

anis said...

hahahah ;) sobsob aku weyh ;)

srikandi mie said...

ahaha~~aku pon lah,..!yang paling banyak nanges lately,..lalala,..;p

siti nur fadhilah said...

mengada kau. suruh balik tak nak balik. :( mentang2 beliau ade langsung tak ingat Klang ye mie...amboi~ amboi~ amboi~ :p takpe...sabar ye...anak tiri memang cengitu...ahahaha~ kau balik lah cepaaaaatttt~~~~~~!!!!!!!!!!!!!!! ;(

srikandi mie said...

ehem ehem,..mane ade cam tu lah,..!sume sebab test punya pasal,..geram aku,..dis weekend lak,..ade ceramah bagai,...geram,..!!aku rase aku balik mase raye naty je kot,..4 sept,..insyaALLAH,..;) miss u damn much babe,..!mmmmmuaaahh!

lynamalina said...

hahahahaha.. lek laa.. baru sem 1.. macam2 cabaran adik kena tempuh.. mule2 smngt nak blaja, lame2 cam busan.. moge2 adik sentiase bersmngt.. dean list k?

srikandi mie said...

huu~~thankx 4 da words sis,..hopefully mida sentiasa bersemangat,..dean,..?hehe,..amin~insyaALLAH,..tapi,..mmg salu la nanges,..susah betol nak hilangkan homesick,..lagi2 mase puasa cam nih,..

lynamalina said...

hahahaha.. dlu x penah duk asrama ea?

srikandi mie said...

penah,..f1 till f3,..then f4 n f5 pindah skola,..dok umah lak,..maybe dah dua taun terbiase ade dkt ngn fmly,..tibe2 taun nie btol2 jauh plak,..hehe~