''...ALLAH tak akan menguji hambaNYA andai dia tak mampu untuk di uji,..kata kata ini aku pegang apabila aku nenghadapi sebarang dugaan dan ujian dariNYA,..semoga kata kata ini turut menjadi inspirasi kepada orang lain,..AMIN~...''

link link,..!shaya terjah,..!

hulubalang

nuffnag

Tuesday, November 9, 2010

kisah saya dan awak 2

"akak nak kau  kawal fighting smoking and temper dye,.." saya banyak diam masa tu,..dalam fikiran saya teringat sesuatu,..k.una pernah cerita tentang awak dekat saya masa saya form 1,..awak ada kantoi rokok,..tapi memang masa tu saya tak tahu itu awak,..saya tanya k.una sapa yang kantoi tu,.."ala,..kalo akak cakap kau bukan kenal,.."betol jugak,..takkan la saya  nak pegi tanya sorang sorang sape awak,..kan kan??sampailah satu masa saya sedar sendiri bila kawan kawan cerita yang awak pernah suka k.una,..ohh,..sekarang baru saya paham kenapa k.una dingin dengan saya,..mungkin dye jealous lepas tahu yang awak dah rapat dengan saya,..

"akak,..kita takde pape lah dengan dye,..kawan je,..lagipon kan dye suka akak,.."saya sempat bagi tahu macam tu dekat k.una,..turn k.una pula yang terdiam,.

lepas kejadian tu hampir semua senior pandang lain dekat saya,..saya tak pernah kesah apa yang orang lain nak cakap,..sebab saya tahu apa yang saya buat,..saya tak rampas sesiapa,..lainlah kalau awak dan k.una memang declare,..kan awak,..?awak tak pernah declare dengan dye kan,…?

18 march 2007,3.18 pagi,..tarikh keramat untuk kita,..malam tu awak cakap macam macam dekat saya,..tapi saya ignore,..saya tahu saya suka awak,..tapi hati saya seolah tak mampu untuk terima awak,..kisah silam saya masih menghantui diri,..awak tahu tentang G,..G tua empat tahun dari saya,..senior awak jugak,..tak perlu lah saya cerita kenapa hubungan kami berakhir ,..cukup sekadar kalian tahu dye ex saya,..tapi awak tak pernah marah kalau saya sebut pasal dye,..awak kata awak akan cuba buat saya lupakan G,..saya nie memang lampi sikit bab bab nie,..sampai kena  tanya dekat awak,..”chop,..!kita couple ke sekarang,..?”hehe~kelakar lah bila ingat balik,..

Sya terima awak,..awak terima saya,..seronok kan masa tu,..bahagia sangat,..saya tak pernah terpikir yang hubungan kita akan berterusan sampai ke peringkat itu,..kita dating senyap senyap,..kadang kadang tyka n mai yang tolong cover,..kantoi dengan cikgu,..?tu sume dah jadi benda biasa,..hehe~naseb baik semua surat surat yang awak bagi tak pernah kantoi,..sampai sekarang surat tu maseh ada dalam simpanan saya,..;) 

Akhir 2007 saya dan awak sama sama menduduki peperiksaan,..awak spm,..saya pulak pmr,..macam sekolah sekolah lain program motivasi tu dah jadi perkara biasa,..memang itu yang saya idamkan,..sebab batch kita akan gabung,..tapi sayang..saya tak dapat join sebab mak ajak saya join mativasi luar,..saya tak sangka yang G turut serta mengendalikan program tu,..rupa rupanya tu program anjuran alumni sekolah,..sebab tu G ada,..

Kawan saya bagi tau yang G nak jumpa,..tapi saya elak,..memang sengaja saya tanak face to face dengan dye,..saya tak sanggup,..sampai je hostel saya tolak semua barang barang dalam loker,..habis jatuh,..bekas petroleum jelly pecah,..yang lain bersepah sana sini,..saya nanges,..zuleiq dan yang lain lain datang pujuk saya,..masa tu saya makin nekad nak join program luar,..asalkan saya tak perlu berdepan dengan G,..

“kalo awak ada sekali mest seronok,..”tu kata awak,..saya ingat lagi,..tapi dengan ketiadaan saya itu lebih baik,..saya tanak nanges,..walaupun saya teringin sangat terlibat dalam program tu sama sama dengan awak,..

Satu hari saya mengaku dekat awak yang saya memang tak boleh lupakan G lagi,..saya maseh sayangkan G,..saya mintak maaf awak,..walaupun masa tu kita dah bersama,..kejam kan saya kata macam tu,..

Sayang ingat lagi awak pernah cakap,.."apa lagi yang awak nak saya buat untuk awak lupakan G,..?tak cukup lagi ke perhatian saya dekat awak,..?"awak marah,..masa tu baru saya tahu yang awak memang sayang saya,..saya je yang butakan hati untuk tak nampak semua tu,..

saya tahu tahun tu tahun terakhir awak bergelar pelajar sekolah,..lepas nie awak akan tempuh dunia yang lebih luas,..masa awak dah pakai baju kemeja tiap kali pergi kelas,..saya pulak maseh berbaju putih berkain biru,.saya tanak apa yang jadi antara saya dan G berulang,..saya penat nak telan segala pahit perasaan tu,..awak kuat kan semangat saya,..awak kata awak akan seday upaya jaga hubungan kita,..alhamdulillah,..hubungan kita berterusan,..sampai lah awak,….

to be continued,..

5 comments:

MyMindandStyle said...

nice stry....

srikandi mie said...

thankx,..;)

Atika Basiran said...

nk nges dow bace cite ko nie..-.-

Atika Basiran said...

nk nges dow bace cite ko yg nie..-,-

srikandi mie said...

hehe,..tak perlu nanges la,..

cite nie takkan mendapat sentuhan aku lagi,..;)

sowi pada sesapa yang mengharap kisah ini disambung,..