''...ALLAH tak akan menguji hambaNYA andai dia tak mampu untuk di uji,..kata kata ini aku pegang apabila aku nenghadapi sebarang dugaan dan ujian dariNYA,..semoga kata kata ini turut menjadi inspirasi kepada orang lain,..AMIN~...''

link link,..!shaya terjah,..!

hulubalang

nuffnag

Friday, November 5, 2010

kisah saya dan awak 1

kisah kita memang menarik kan,..dari mula saya kenal awak, saya tak penah sangka yang saya akan sayang awak sepenuh hati saya,..

"weh,..ada orang kirim salam,.."<---irzan,..one of my classmate masa sekolah menengah dulu,..

"sape,..?"

"ala,..abang gamelan,.."

"tapi sape,...?"

irzan diam,..tanda dia tak mahu saya tahu siapa awak,..dalam hati,..'ah,..lantak lah,..bukan aku kenal pon,..'

salam berterusan sampai kepada saya,..dan seperti biasa irzan jadi mangsa awak,..kesian dye,..tak pasal pasal jadi posmen tak bergaji,..;)

masa tu saya ignore je,..saya malas nak fikir sapa awak,..dan dalam masa yang sama,..saya memang tak berminat nak tahu apa apa tentang awak,..
sampai lah satu hari,...

"ada orang nak number kau,..aku bagi tau,.."faez,..senior paling playboy,..ahahaa~

saya buat tak tahu lagi,..kesian awak kan,..

memang setiap minggu kedua dan keempat budak budak asrama di benarkan balik rumah,..dekat rumah saya dapat satu mesej yang tak sepatutnya,..sounds like s*** dan orang tu mengaku yang dye ialah awak,...sumpah,..!sampai je hostel saya teros tanya kawan kawan,..sape awak,..

mereka kata awak senior,..oohh,..kalau ye pon senior,..takkan tak reti adab,..?and i wonder is it true that it's him,..hurm,whatever,..sejak perkara tu jadi asal saya terserempak dengan awak je,..saya mesti menyumpah nyumpah,..jahat kan mulut saya,..pernah satu hari kita terserempak dalam surau,..masa tu ada ceramah,..saya jeling awak,..saya seolah olah benci nak tengok awak,..dan tak lupa masa saya kebetulan jalan belakang awak,..saya cakap macam macam,..tak sangka awak tetap diam,..maaf awak,..

satu hari,..kawan saya,tyka bagi tahu yang awak nak number saya,..tapi saya tak bagi,..at last,..kita mesej juga,..tapi guna number tyka,..saya layan awak sebab saya nak tahu cerita sebenar tentang mesej dulu tu,..awak kata tu bukan awak,...patut lah awak diam bila saya cakap awak macam macam,..

kebetulan minggu tu kita boleh balik,..saya balik klang,..dan awak balik rumah awak lah,..hehe~

awak kata,.."macam mana nak contact,..tade num awak,.." sebab masa dekat hostel saya guna handphone tyka yang dibawa secara haram untuk contact awak,..;p

"tak payah lah contact,...;)"

takdir ALLAH saya demam minggu tu,.."weh,..aku dah bagi num kau dekat dye,..banyak sangat tanya pasal kau,.." "la,..nape kau bagi,....??" rase nak marah tyka je masa tu,..tapi kesian dye,..dah lah saya guna kredit dye,..kan tyka kan,..?btw,..thankx tyka,..;) thankx a lot,..

dari situ hubungan kita makin rapat,..sampai ada senior lain aim saya,..nak kawan pon salah kan,..?pape tah dorang tu,..

paling tak lupa kejadian hp saya kena rampas,..dan yang rampas tu orang yang penah rapat dengan awak,k.una..saya sedar saya salah sebab bawa hp,..tapi satu dorm tahu bukan saya sorang yang bawa hp masa tu,..

pagi tu awak mengamuk dekat k.una,..saya nampak dye manges,..dan salah sorang senior yang rapat dengan dye pulangkan hp saya,..masa tu rasa bersalah sangat dengan k.una,..dalam hati saya menyumpah awak,..'nape mesti treat k.una macam tu,..'

petang kejadian k.una panggil saya,..dye explain segalanya,..dye kata tu tugas dye,..oke,..saya  makin paham kenapa dye ambil hp saya,..dalam masa yang sama k.una ada mintak tolong dekat saya,.."akak nak,...

to be continued,..

4 comments:

anis said...

haha ;) sambung lah sambung lah ;)

srikandi mie said...

wait ha,..kisah baru bermula,...;)

..thegadessgoodie.. said...

MIIIIIEEEE!!!
cepat sambong storie nieee....
ku mau imbau kenangan balek f3 n..hahha:)

srikandi mie said...

ahahahaa,..kisah ini hanya khayalan semata,..tade kena mengena dengan sesapa,..;p