''...ALLAH tak akan menguji hambaNYA andai dia tak mampu untuk di uji,..kata kata ini aku pegang apabila aku nenghadapi sebarang dugaan dan ujian dariNYA,..semoga kata kata ini turut menjadi inspirasi kepada orang lain,..AMIN~...''

link link,..!shaya terjah,..!

hulubalang

nuffnag

Monday, November 15, 2010

semua tentang niat

salam~

kamu orang tau tak sape ustaz farid ravi abdullah,..?tak kenal,..?

pi lah search sendiri,..ahahha~~

sori sori,..;p

ala ustaz yang mengacara rancangan salam baitullah tu,..

ha,..dah kenal dah kan,..;)

actually tadi tengok tv jap ngn mak abah,..dorang tengok cerita tu,..almaklomlah,..kan sekarang tengah musim haji,..

apa kena mengena dengan aku,..?

eh,..mesti lah ade,..!aku pon punya cita cita untuk kesana,..

kemana,..?

apa ke bengap sangat,..

eh,..maaf maaf,.tak sengaja,..;p

ke tanah suci mecca la,..hehe~

actually tadi tertarik dengan soalan seorang pemanggil,..beliau bertanya sekiranya beliau membawa anak kecil bersama mengerjakan haji,..adakah dikira pahala anak tersebut,..

ustaz jemputan menjawab,..ketika zaman Rasulullah S.A.W. ada terjadi hal tersebut,..asalkan ibu bapa mereka berniat untuk si kecil,..anak itu akan memperoleh pahala ALLAH S.W.T.,..bahkan ibu bapa itu turut mendapat ganjaran pahala,..;)

sesungguhnya ALLAH maha pengasih lagi maha penyayang,..


kita  berniat,..kita dapat,..kan,..?;)



p/s;tiba tiba teringat mak selalu pesan,.."k.lang kalo nak bersedekah,..niatkan pahala untuk keluarga sekali,.." alhamdulillah,..sampai sekarang aku maseh pegang pesan mak,..;)