''...ALLAH tak akan menguji hambaNYA andai dia tak mampu untuk di uji,..kata kata ini aku pegang apabila aku nenghadapi sebarang dugaan dan ujian dariNYA,..semoga kata kata ini turut menjadi inspirasi kepada orang lain,..AMIN~...''

link link,..!shaya terjah,..!

hulubalang

nuffnag

Tuesday, December 21, 2010

sejak bergelar pemandu

assalamualaikum,..;)

dah lame tak update,..sampai lelaki jahat tu pon dah tegur tegur kat fb nape dah lame tak update blog,..muahahaa~~tak lupa,..tapi tade cerita,..so dok diam diam dekat umah sambil tanam jagung tak berbuah lagi best,..;D

merepek suda,..!

http://www.emocutez.com

kembali kepada tajuk asal,..moh kita berbicara dengan lebih serius,..hari nie sebagai permulaan abah benarkan aku amik mak,..memang la hari hari pon kena amik mak aku balik keja,..tapi petang tadi aku dibenarkan oleh jpj pencen aka abahku tersayang untuk drive dari umah aku kat klang sampai sirim seksyen 2 s.alam,..tak tau kat mana,..?pi google sendiri oke,..malas aku nak terang panjang panjang,..;)

kesalahan pertama selepas beberapa hari memegang lesen P,..tak tahu arah nak reverse,..ahahhaaa~~nie paling klakar,..aku nak ke kanan,..tapi tarik stereng ke kiri,..hahahaa~~sudah sudah,..!jangan gelak dah,..!aku je boley gelak,..!!

http://www.emocutez.com

oke,..perjalanan bermula,.masa tu hujan renyai renyai,..aku dah cakap kat abah dah,.."ujan lah bah,.." abah jawab sempoi je,.."tak pe lah ujan,..bila lagi nak belajar,.." then i replied,.."oke,..k.lang bawak,..tapi balik abah bawak,.." tau tak kenapa aku tanak drive pegi balik,..?sebab ujan ujan kompem depan jaya jusco bukit raja tuh jem sakan,..pluss,..agak payah kott nak kua kat situ,..keta sume pakat bantai laju,..ketaq pale lutot woo~

http://www.emocutez.com

sampai sudah depan tol,..oke,..TAK SAMPAI,..!ahaha~~salah budjet,..aku takot terlanggar bumper,..last last terjauh lah pulak,..dengan senyum simpul,.."tolong,.." tu je la yang mampu aku cakap kat abang jage tol,..ahahaa~~dye tolong touch n go kan,..naseb bek la aku bukan jenis pelupa nak ucap terima kaseh,..sambil tersenyum manis,..haha~*naseb bek jugak kau hensem si abg jaga tol,..*

http://www.emocutez.com

i'm driving smoothly,..n steady,..al maklom la,..pemandu berwibawa,..haha~kat highway abah cuma tegur aku lambat potong keta,.."u should take only 10 sec,..tu yang abah belajar dulu bila nak potong kereta orang,.."fine,..i get it,..!then masa kat round-a-bout*macam nie ye eja nya,..?bantai la,..* depan uitm  aku terlaju,..pluss makan jalan orang,..haha~sila jangan salahkan aku,..round-a-bout dalam litar tak extream macam tu ye anak anak,..harap maklom,..

http://www.emocutez.com

tu je la kisah hari pertama aku drive sejauh tu,..jauh la sangat,..naik highway baru 15 ke 20 minit dah sampai sirim,..tapi kalo ikot kelajuan kura kura baru nak belajar merangkak macam aku,..40 minit koottt,..sila jangan gelak,..!

http://www.emocutez.com

al kisah tentang lesen dah settle,..tiba masa nak dapat green light untuk membawa proton wira turun temurun tu ke penang je,..sem depan jgn harap la,..tadi mak hint hint pon abah kata,.."ishh,..naty dulu la,.."

oke,..sila guna pengangkutan awam yang sedia ada di penang tu dulu ye cik srikandi mie,..before u get the key,..terbaik lah,..!


http://www.emocutez.com

selamat malam semua,..;)



p/s;before tidur jom kita sama sama maafkan orang lain,..mana tau orang lain pon terdetik nak maafkan kesalahan kita,..kan kan kan,..?*wink wink*





20 comments:

lelakiYANGjahatSANGAT said...

mak mie keje sirim?
hahaha...along saye pon keje sirim shah alam jugak...
kahkahkahkahkah

cik diamond said...

hoho",=D..baru bwak kete..beselah..lame2..bez punye!=)

srikandi mie said...

@lelaki jahat;haha~mak abah along sume keja sirim,..tapi abah dah pencen,..mak bhgian standard,..along welding tapi sirim jln beremban,..ur along bhgian pe?

naty mie pon keja sirim gak,..bahagian tadika,..;D

@intan;haha~sekarang nie pon dah rasa best dah,..naty boley la kua jalan jalan ngn kamu orang kan,..?

lelakiYANGjahatSANGAT said...

kakak ipar bahagian tadika...

along shuk bahagian ape xingt da...
tp dulu die bhgian buat sabun n bla2..hahaha

srikandi mie said...

ooh,..bahagian chemical kott,..haha~pandai pandai mie je teka,..;p

taz said...

i jugak tak dapat2 lesen lagi. T_____T

srikandi mie said...

yeke,..hehe~tak pe tak pe,..jom mie bawak jalan jalan,..;p

lelakiYANGjahatSANGAT said...

abang shuk...yg kene tnduk ngan lembu raye haji lepas...tnye la mak mie...1 sirim kecoh psl tu ari2...huhu

srikandi mie said...

oohhhh,..lelaki tu,..!mie tau mie tau,..!along ada cerita,..along kata masa tu pon dye hampir kena tanduk gak,..dye handle lembu yang sama lah tu,..

cian lah bro awak,..dah sembuh dah,..?

lelakiYANGjahatSANGAT said...

huh....yela tu...huhu..dah sihat da...dah boleh gi keje smue da

srikandi mie said...

oohh,..hehe,..alhamdulillah,..;)

lelakiYANGjahatSANGAT said...

mie..name abang mie tu..azlan ke?

srikandi mie said...

yupppp,..!why,..?bro syuk kenal ke,..?

lelakiYANGjahatSANGAT said...

hahahaha....yela...abang shuk kenal die...hahaha..

btw..pegi ambik tag kat blog shuk..shuk tag mie kat due entry...

srikandi mie said...

omg,..!!what a small world,..!!ehehehee~~dorang bukan satu pejabat ke,..?

tag,..?oke,..;)naty mie amik ae,..hehe~

lelakiYANGjahatSANGAT said...

hahaha...yeke..1 ofis...ari2 borak2 ngan abang..tanye die..gelak jap pk dunie ni kecik betul

srikandi mie said...

serius dorang satu opis,..?gila lahh,..mie dah la salu gak join family day along,..ahahahaa~~tah tah mie pon kenal,..;p

lelakiYANGjahatSANGAT said...

hahahaha....dunie kecik je kan..tup tup...orang ni kenal orang tu kenal..hahaha

lelakiYANGjahatSANGAT said...

hahahaha....dunie kecik je kan..tup tup...orang ni kenal orang tu kenal..hahaha

srikandi mie said...

haha,..tau xpe,..;p